چرایی بایستگیهای پژوهشهای میانرشتهای
|
نقی غیاثی* |
|
|
چکیده: (296 مشاهده) |
امروزه میانرشتهای چه در جایگاه آموزش و چه در جایگاه پژوهش در بسیاری از کشورهای جهان همچون روش نوین در نهاد دانش جای خود را بازکرده است.
در ایران نیز، گرچه اینگونه آموزش، هنوز در آموزشگاههای کشور نگارهای مدون، شناختهشده و استوارشده ندارد، ولی تأسیس و گسترش آن در سطوح عالی دانشگاهی از سال 1385 شمسی و در چارچوب برنامه چهارم توسعه آغاز شد که هدف آن پاسخگویی به نیازهای نوین جامعه بود. (2)
مسئلهمحوری و چند تبار بودن مسائل و نیز تحویلینگری را میتوان مایه بایستگی پژوهشهای میانرشتگی مطرح کرد. چرا که این مسئله است که مشخص میکند پژوهش تک رشتهای باشد یا میانرشتهای. گاهی مسئلهها تکتباریاند و در یک گستره تک معرفتی ریشه دارند، مانند تشریح ترکیب شیمیایی نمک، اینگونه پژوهشها به یکگونه از دانش بسته هستند.
|
|
واژههای کلیدی: مسئلهمحوری، تحویلینگری |
|
متن کامل [PDF 448 kb]
(50 دریافت)
|
نامه سردبیری: نامه سردبیری |
موضوع مقاله:
حقوق و سلامت دریافت: 1402/11/2 | پذیرش: 1402/11/18
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|